Oprócz obserwacji wymogów prawnych i regulacyjnych, osiągnięcie optymalnej wydajności w stosunku do ceny stanowi priorytet dla firm produkcyjnych. To może być utrzymywane pod kontrolą, jeśli środki i sprzęt do pracy ręcznej będą konsekwentne i zgodne z zapotrzebowaniem.
Jednak oba systemy techniczne oraz osoby, które je eksploatują mogą zmienić swoje zachowanie w czasie lub w oparciu o ich sytuację. Działania operatora mogą zostać określone w instrukcjach i SOP (standardowych procedurach operacyjnych) w celu upewnienia się, że wymagana spójność została zachowana.
Jednakże, maszyny i systemy produkcyjne podlegają ciągłym zmianom. Dotyczy to również materiałów przetwarzanych które pomimo zobowiązań ze strony dostawców, same są przedmiotem odchyleń pod względem jakości, składu i konsystencji.
Pomimo kompleksowej kontroli jakości i ściśle regulowanych specyfikacji, pewne aspekty mogą jeszcze nie mieć odpowiedniego uwzględnienia, a następnie mogą przekształcić się w kosztowny problem.
CAPA jako integralna część zarządzania odchyleniami w firmach
Odchylenia od procesu są trudne do uniknięcia, nawet w dobrze zorganizowanych przedsiębiorstwach. Dlatego warto wdrożyć skuteczny i łatwy w obsłudze system zarządzania odchyleniami. Takie systemy są dziś coraz częściej tworzone w oparciu o reguły CAPA (działania korygujące - działania zapobiegawcze).
Celem procesu CAPA jest nie tylko określanie i korygowanie odchyleń., ale także działania naprawcze, definiowanie i wykonywanie kroków / środków zapobiegających występowaniu takich problemów w przyszłości.
Jednak oba systemy techniczne oraz osoby, które je eksploatują mogą zmienić swoje zachowanie w czasie lub w oparciu o ich sytuację. Działania operatora mogą zostać określone w instrukcjach i SOP (standardowych procedurach operacyjnych) w celu upewnienia się, że wymagana spójność została zachowana.
Jednakże, maszyny i systemy produkcyjne podlegają ciągłym zmianom. Dotyczy to również materiałów przetwarzanych które pomimo zobowiązań ze strony dostawców, same są przedmiotem odchyleń pod względem jakości, składu i konsystencji.
Pomimo kompleksowej kontroli jakości i ściśle regulowanych specyfikacji, pewne aspekty mogą jeszcze nie mieć odpowiedniego uwzględnienia, a następnie mogą przekształcić się w kosztowny problem.
CAPA jako integralna część zarządzania odchyleniami w firmach
Odchylenia od procesu są trudne do uniknięcia, nawet w dobrze zorganizowanych przedsiębiorstwach. Dlatego warto wdrożyć skuteczny i łatwy w obsłudze system zarządzania odchyleniami. Takie systemy są dziś coraz częściej tworzone w oparciu o reguły CAPA (działania korygujące - działania zapobiegawcze).
Celem procesu CAPA jest nie tylko określanie i korygowanie odchyleń., ale także działania naprawcze, definiowanie i wykonywanie kroków / środków zapobiegających występowaniu takich problemów w przyszłości.
No comments:
Post a Comment